Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Verde Lunaria: akkor is au..... (2014.06.10. 10:38) Jövő?!....
  • Bötty04: "És egyfajta fanatizmus alakul ki bennem, amit már lassacskán képtelenség lesz elfojtani, és végez... (2014.06.08. 11:42) Hát ennek is vége....
  • Sangel: @Verde Lunaria: :D :D Hááát én jobban szeretem, ha pufókabb :D De így is elvinném egy körre :P (2014.02.18. 09:42) Plusz terhes terhesség....
  • Sangel: @gojjjo: Igazából nincs mit eldöntenem, mert ez így egy kicsit hosszabb és kényesebb dolog annál,... (2014.01.29. 19:54) Ex és a csók....
  • Verde Lunaria: Kell csinálnunk egy csajos nálam alvós estét.... Csepegős filmekkel... (2013.09.06. 15:17) Elegem van....

Ez a film....

2013.02.26. 22:58 - Sangel

Happiness Never Comes Alone.jpg.... megér egy posztot!

Gyűlik-gyűlik a lista a következő 'Dráma, de igazán....' poszthoz, de ezt a filmet mindennél jobban kiemelném.

Már a címe is meggyőző.

Mindenki életében van egy megfelelő álomkép, amit kompromisszumokkal kevésbé még teljesíteni is lehet. Nagyon sok munkával és sok szerencsével el lehet érni, meg a hasonló bla-blák. De valahol mindenki érzi azt a kicsi határt az álmában, ahol realizálódik benne, hogy ez tényleg csak egy álom.

Ez a film az én álmom. A hibát még nem találtam meg benne, de nagy erőkkel keresem.

Sok romantikus filmet láttam már, és sok-sok drámát. Mindegyikben próbáltam, vagy bele is éltem magam teljesen, áthelyeztem az énem a főszereplő énjébe és azonosultam vele. De eddig minden film egy olyan álmot írt meg, amiről tudtam, bár kívántam magamnak, hogy nem az enyém.

Az első pillanattól magával ragadott a film és a végéig nem eresztett. Nem babráltam a körmömmel, a hajammal, vagy akármivel. Nem tudta semmi elvenni a figyelmem. Ez az én filmem volt!

Stimmelt a nő és stimmelt a férfi. Stimmelt a szakma és stimmelt a hobbi. Stimmelt a ruha és stimmelt a lakás. Stimmelt a szerelem és stimmelt a válás. Stimmelt az életszínvonal és stimmelt az életfelfogás.

Sophie Marceau, még a név is stimmel.

Bár a férfi az igazi főszereplője, "nézőpontja" a filmnek és vele is kezdenek én mégis a nővel kezdeném.

3 gyerkőc anyukája, két váláson van túl, egy művészeti galéria "multiban" dolgozik, ahol az ex férje a tulaj. Ő maga a "művész agy", a férj meg a manager. A cég adományozásaival foglalkozik leginkább Sophie.

Ruhái. Régóta az álmom az alkalmi ruhák. Ő abban jár-kel, él. Gyönyörű.

Lakás. Hatalmas terekkel rendelkező lakás, ami finoman és ízlésesen van berendezve. Modern, mégis otthonos. Imádom.

Szakma. Bármennyire is fodrász vagyok, és bármennyire is nem értek a művészetekhez, nincs művészettörténelem tudásom, akkor is abban a világban élném le az életem legszívesebben. Az estélyek, rendezvények, mégis a művészet maga. Elismerésem.

Férjek. Az első férje a megtestesült "SportMan". Kirakat más szóval. Vicces, agresszív, mégis butácskább. Pár év után fel lehet ismerni a végét. A második férj a pénz, hatalom, biztonság. A hiú remény, hogy nem csal meg soha, majd mikor rájössz, elismered a végét. És végül az 'Igazi'.

Szerelem első látásra már a film elején. Csetlés-botlás, megmentés, a ketrecből való kiszabadulás jelképe.

Gad Elmaleh az igazi főszereplő. Zongorista. És ezzel el is mondtam mindent.

A lakás. Művész lakás.

Az élet. Művész élet.

A ruha. Művész ruha.

A szakma. Egy élet.

És végül, de nem utolsó sorban a felfogás:

'Egyszer fent, máskor feljebb'

Ha egyet kívánhatnék, ezt a filmbéli életet kívánnám. Nem tudom egyelőre még megmondani, hogy mi az, amit még hozzáraknék, vagy hogy mi az, amit elvennék belőle. Mintha az álmaimat filmesítették volna meg.

És háát persze. A ZENE. A zene csodálatosan el van találva.

Szép álmokat....

A bejegyzés trackback címe:

https://sangel.blog.hu/api/trackback/id/tr125107239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása