Elég sok drámát gyűjtöttem össze, az utóbbi hetekben, így íme egy 10-es lista....
A Legszebb Dolog - A Happy Event
Barbara (Louise Bourgoin) és Nicolas (Pio Marmai) egy csendes téli estén találkoznak először, a fiú munkahelyén egy párizsi videotékában. Kapcsolatuk nagyon hamar szárba szökken olyannyira, hogy megfékezhetetlen szerelmük, összeköltözésük után rövid idővel meghozza gyümölcsét, a legszebb dolgot egy pár életében.
A kilenc hónap alatt Nicolas új munkát keres, babaszobát fest, és gyerekbútorokat szerel. Ugyanakkor Barbara minden erejével készül az anyaságra és régi álmához hűen elkezdi írni élete első könyvét. Gyermekük megérkezése után mindkettejükben komoly kérdések vetődnek fel: Vajon lehet e, ugyanolyan hévvel folytatni egy kapcsolatot, miközben gyereket nevelnek? Vajon várnak e minket még a barátok a péntek esti buliban? Vajon lehet e, az álmaink után menni, miközben egy csecsemő várja, hogy tisztába tegyék? Vagy egy egészen új életet kell kezdeni?
Mivel mostanában állandóan nyúzom a gyerek témát az agytekervényeim közt, így egészen jó pillanatomban kaptam el ezt a filmet. Teljesen valósághűen adja vissza a gyerek melletti életet, hogy mit él át a nő és mit csinál eközben a férfi. Elszomorító a film, közben mégis tudatosít. Akinek még nem volt köze a gyerekekhez, még azoknak is ajánlom. Tanulságos!
Anna Karenina (2012)
1874-et írunk. A vibráló, gyönyörű Anna Kareninának megvan mindene, a férje magas rangú kormánytisztviselő, és Anna a szentpétervári úri társaság megbecsült tagja. Ám Anna egy nap bátyja, Oblonsky kérésére Moszkvába utazik, hogy segítsen megmenteni annak zátonyra futó házasságát. Moszkvában összetalálkozik Vronsky-val, a fess huszártiszttel, akivel azonnal heves vonzalmat éreznek egymás iránt, noha Vronsky épp Oblonsky sógornőjének, Kittynek csapja a szelet.
A totális totál dráma kategória. Abszolút élvezhető kosztümös előadás. A színészek nagyon jók, csak ajánlani tudom.
Café de Flore
Két párhuzamos világ, két párhuzamos történet. Bár majd fél évszázad választja el a kettőt egymástól, mégis összeköti őket a téren és időn átnyúló szerelem, szeretet érzése. Az egyik történet Jacqueline-ről szól, a fiatal anyáról, aki Párizsban él a múlt század hatvanas éveiben, és egyedül neveli a Down-szindrómás fiát. A másik történet napjainkban játszódik az Atlanti-óceán másik oldalán. A kanadai Montreálban élő disc-jockey sikeres a szakmájában, ám ehhez az kellett, hogy az ifjú barátnője kedvéért elhagyja a feleségét.
A nagy "Ő", hogy hiszek benne, hogy rózsaszín minden, és tudom, hogy létezik, és hogy ehhez mérten keresgélek, illetve várakozok. Ez a film egy hatalmas "taccs". Zokogtam a végén, és reménykedtem. Felvázolt egy újabb képet előttem a film, melyen az elfogadás és lemondás jelképe szerepelt. Mi van ha ebben az életemben nincsen igazi? Ha nem most találom meg? És el fogom tudni valaha is fogadni, hogy ha mégis találok valakit, aki hasonlítani fog rá, akkor el tudjam ereszteni végül, mert nem én vagyok az Igazija?! Mai napig fájdalmas még a lehetőségbe is belegondolnom.
A film eleinte unalmasnak mutatkozott, folyamatosan babráltam közben valamivel. És a végén a csattanó akkora élt adott a filmnek, hogy képtelen voltam észhez térni még órákon át. Kötelező megnézni, ha te is rózsaszín ködben élsz!
Az Utolsó Műszak - End of Watch
Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) és Mike Zavala (Michael Peňa) tartják magukat az esküjükhöz, amely szerint "szolgálnak és védenek", és acélos szövetséget alakítottak ki annak érdekében, hogy a műszak végén mindketten épségben hazatérhessenek. A rendőrpáros tagjai már rég megtanulták, hogy miközben Los Angeles utcáin járőröznek, egymáson kívül semmiben sem lehetnek biztosak.
A riasztásról riasztásra élő zsaruk között őszinte és viccelődéstől sem mentes barátság szövődött, és mindketten tökéletesen tisztában vannak vele, hogy amikor veszélyes szituációkban kell helyt állniuk, bármelyik pillanatban életüket veszthetik.
Tipikus Hollywood szülte film. Ami persze még nem ad okot sem a silányságra, sem a sikerre. Ebben a filmben sikerült eltalálniuk a mértéket és inkább sikeresnek mondám, mivel hiába tartalmaz a film néhol itt-ott túlzásokat, mégis megtartja a valóság érzetét. Különösen a barátságról, amit mi emberek kezdünk elfelejteni.
A boldogság sosem jár egyedül - Un bonheur n'arrive jamais seul - Happiness Never Comes Alone
Sacha-t három dolog élteti: a barátai, a zongorája és a bulizás. Éjszakánként egy jazz klubban játszik, az estéket pedig szemrevaló nőkkel zárja agglegénylakásában.
Charlotte-nak három gyermeke van, egy jól menő munkája, no meg két exférje. Életébe már csak a szerelem nem fér bele.
Sacha és Charlotte annyira különböznek egymástól, hogy megismerkedniük sem volna szabad, ám a sors máshogy egyengeti útjukat. Amikor Charlotte egy esős délutánon belebotlik Sacha-ba, azonnal megváltozik az életük. Találkozásuk szerelem első látásra. De vajon van-e hely gyerekek számára is a szerelemben?
Erről a filmről már írtam, de annyira jó film, hogy ebbe a listába is muszáj beleírnom. Még mindig álmaim filmje, és remélem egyszer úgy fogok felébredni, hogy ebben a világban kell tovább élnem ( :
Hisztéria – avagy a vibrátor keletkezési története - Hysteria
A viktoriánus kori Londonban játszódó romantikus komédia a vibrátor feltalálásának meglepő történetét meséli el. 1880-ban az ifjú Dr. Mortimer Granville azon hezitál, hogy a kényelmes orvosi praxis, vagy a jóval izgalmasabb, de anyagi bizonytalanságot jelentő kísérletezés útján induljon el. Miután modern nézetei miatt kórházi állásából elbocsátják, sikerül elhelyezkednie egy népszerű doktornál, aki a női betegségek specialistája. A hisztériaként diagnosztizált tünetegyüttest altesti masszázzsal sikeresen kezelő Dr. Robert Dalrymple kiváló segédre tesz szert Mortimer személyében, akiért hamarosan nem csak a hálás kuncsaftok lelkesednek, hanem a doktor elbűvölő kisebbik lánya, Emily is. Csakhogy az állandósuló kézgörcsnél is komolyabb problémát jelent a nővér, Charlotte, a nõi jogok harcos szószólója, aki az ifjú doktort és saját apját egyaránt kuruzslónak tartja.
Nincs mit hozzáfűzni, érdemes megnézni :)
Hétköznapi pár - Perfect Sense
Susan (Eva Green) fontos kérdéseket kutató tudós. Karrierjéért cserébe minden mást feladott az életben, többek közt a szerelmet is. Egy nap mégis enged az ösztöneinek, amikor találkozik Michaellel, a tehetséges séffel (Ewan McGregor). Míg Susan és Michael a szerelem új, eddig nem tapasztalt mélységeit fedezik fel, a többi ember furcsán kezd viselkedni - egy rémisztő jelenség járványszerűen hat az érzékekre, mindenkin egy ismeretlen betegség lesz úrrá. A világméretű katasztrófa Susant és Michaelt is eléri. A film egy lélekerősítő pillantás abba, hogy mit jelent szeretni és szeretve lenni - különösen a zűrös időkben.
"Azt hallani utoljára, amit sosem kellett volna, a legrémisztőbb tudat"
Robot és Frank - Robot & Frank
Frank, a nyugdíjas tolvaj gyerekei társaságot szeretnének apjuknak, és mert a történet a közeli jövőben játszódik, egy robotot ajándékoznak az öregnek. Az emberszerű, mozgó és beszélő masinát arra programozták, hogy ügyeljen gazdája testi-lelki állapotára. Az öreg férfi és a gép lassan szokik össze, de végül kiváló párossá válnak. Humoros és szívmelengető kalandjaik megmutatják, hogy az ember (vagy a robot) néha ott talál barátra, ahol nem is számítana rá.
A díjnyertes film nem utolsó sorban remek színészeinek köszönheti sikerét. A főbb szerepekben az Oscar-díjra jelölt Frank Langella (2008, Legjobb színész, Frost/Nixon), az Oscar-díjas Susan Sarandon (1995, Legjobb színésznő, Ments meg, Uram!), Liv Tyler (Armageddon, A hihetetlen Hulk) és James Marsden (X-Men-széria, A doboz) tündökölnek.
Kellemes kis vasárnapi film.
Részegen - Smashed
Kate és Charlie (Mary Elizabeth Winstead és Aaron Paul) szeretnek mulatni. Voltaképpen egész házasságuk a közös zenehallgatásról, nevetésről és a jó nagy berúgásokról szól. Kate a folyamatos partizás miatt azonban egyre antiszociálisabban viselkedik, és lassan amikor már tanítói állása is veszélybe kerül emiatt, lépnie kell. A változás azonban nem egy sétagalopp – a józanság egyben azt is jelenti, hogy szembe kell néznie a hazugságokkal, amiket részegen maga köré épített: a munkahelyén, a édesanyjával, sőt Charlie-val is
Rengeteg film szól az alkoholistákról, és hogy milyen nehézségekkel jár a "tisztulás", Ez a film egy kicsit többet mutat az előzményekről, mint az átlag, ezért tetszett meg annyira.
Rokonlelkek - The Art of Getting By
George magányos, kiábrándult tinédzser, aki csak sodródik az árral. A fiú különc, félénk és visszahúzódó alkat, ugyanakkor tehetséges és jól rajzol, csak nagyon lusta. Egy napon azonban minden megváltozik. Találkozik ugyanis egy gyönyörű lánnyal. Sally pontosan az ellentéte, egyáltalán nem félénk és visszahúzódó, roppant népszerű a többiek körében. Úgy tűnik, hogy az ellentétek vonzzák egymást. A kezdeti nehézségeket leküzdve George és Sally egymásra találnak és összebarátkoznak. Kiderül, nagyon is hasonlítanak egymásra.
A film hangulata egy kicsit a Restless c. filmre emlékeztet. Bár a történet teljesen más, mégis a "különc" fiatalok miatt hasonló hatást kelt. Bár nem tudja überelni a Restless-t, akkor is egy kiváló dráma.
Annyi filmet láttam már, és még annyi áll előttem, hogy lehetetlenség a végére jutni. És a legnagyobb gondom mégis csak az, hogy ezek közül a filmek közül rengeteget újranéznék, hogy még jobban el tudjam raktározni az értelmüket, még sem tudom megtenni, mert egy újabb, egy még érdekesebb film elől venné el a helyet.
Egyszer majd lesz rá végtelen idő, és akkor majd mondhatom: - Igen, én azt is láttam már....
Dráma......................................